معاونت دانشجویی و فرهنگی
معرفي واحد
اداره رفاه دانشجویان
رییس اداره رفاه دانشجویان: شکوفه دقوقی
 
آدرس دانشگاه : خیابان حکیم نظامی، ساختمان مارتاپیترز
تلفن مستقیم : 03136262203
تلفن دانشگاه : 03136248089
شماره داخلی 208 رئیس اداره و شماره داخلی 212 کارشناس اداره
نشانی الکترونیک: refahonar@aui.ac.ir
به نام خدایی که نوآوری سنت اوست
اداره رفاه دانشجویان دانشگاه به عنوان نهاد متولی ارائه تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان، تسهیلات مورد نیاز دانشجویان کم بضاعت و مستعد را پس از طی مراحل قانونی لازم به دانشجویان ارائه می نماید؛ صندوق رفاه دانشجویان با مأموریت شناسایی نیازهای واقعی دانشجویان، با اولویت دانشجویان مستعد و کم بضاعت، بیش از چهار دهه است که پاسخگوی نیازهای دانشجویان در زمینه تسهیلات رفاهی و خوابگاهی است.
شرایط دریافت و بازپرداخت وام صندوق رفاه دانشجویان-
1. دانشجویانی که به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی یا اشتغال تمام وقت در دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شاغل هستند و مشمول بیمه اجباری مستمر و سنوات شده اند، مشمول دریافت وام از صندوق رفاه دانشجویان نیستند.
تبصره1: دانشجویانی که دارای بیمه اختیاری و پاره وقت (غیر مستمر) می باشند، می توانند از وام های صندوق بهره مند گردند (شامل طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدرسین حق التدریس، بیمه شدگان تحت عنوان حرف و مشاغل آزاد، خویش فرما و زنان خانه دار)
تبصره 2: پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت تأیید صندوق مانعی ندارد.
2. عدم دریافت بورس یا کمک هزینه های تحصیلی از سایر سازمان ها و عدم داشتن بدهی معوق در صندوق (به جز وام ها یا کمک هایی که براساس تفاهم نامه هایی که مابین صندوق و سایر نهادها منعقد می گردد مانند وام دریافتی از بنیاد نخبگان، بنیاد علوی ،کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی کشور)
3. دانشجویی که ترم پیش مشروط بوده، مبلغ وام او نصف مبلغ وام تحصیلی محاسبه می شود.
4. به دانشجویی که دو ترم متوالی مشروط شود وام تعلق نمی گیرد.
5. به کلیه وام های دریافتی از مهرماه 99 کارمزد 4% به صورت روزشمار برای طول مدت دریافت وام از تاریخ دریافت وام تا تاریخ شروع سررسید اولین قسط تعلق می گیرد.
مطابق فرمول زیر
(4%)ضرب در (مبلغ وام) ضرب در (تعداد روزهای مورد استفاده از وام طی نوبت های وام تقسیم بر 365)
6. چنانچه زمان ادای دین بدهکار فرا رسیده باشد و پرداختی از سوی وی صورت نگیرد، کل بدهی، اعم از اصل وام و کارمزد بایستی به صورت یکجا پرداخت شود،در این صورت است که بدهی او به دین حال تبدیل میگردد.
7. حداکثر نیمسالهای تحصیلی که دانشجو متناسب با هر مقطع تحصیلی میتواند از وامهای دانشجویی صندوق بهره مند گردد، در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 نیمسال تحصیلی، و در مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته 8 نیمسال تحصیلی است.
8. شروع دوره بازپرداخت وام دانشجویان با محاسبه 9 ماه (دوره تنفس) پس از آخرین نیمسال تحصیلی خواهد بود. توجه داشته باشید که سنوات مجاز برای فراغت از تحصیل (از نظر صندوق رفاه) برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکتری تخصصی ناپیوسته حداکثر 10 نیمسال و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 6 نیمسال (با درنظر گرفتن آراء کمیسیون موارد خاص – در صورت وجود) است؛ به این معنی که برای آن دسته از دانشجویان که مطابق مقررات دانشگاه از مجوز سنوات آموزشی مازاد (مثلاً بر اساس رأی مکیسیون موارد خاص و یا شورای آموزشی دانشگاه) استفاده می نمایند، حداکثر دو نیمسال تحصیلی اضافه از نظر صندوق قابل قبول است ؛ به این معنی که مثلاً، به جز در مورد دانشجویان مشمول خدمت سربازی، برای دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد که حتی 3 نیمسال هم مجوز سنوات اضافی از طرف اداره آموزش دانشگاه دارد، فقط و فقط 2 نیمسال آن را می توان اعمال نمود و بنابراین پایان تحصیل دانشجو نهایتاً پایان ترم ششم ثبت خواهد شد و شروع اقساط او نیز دقیقا 9 ماه پس از تاریخ ثبت شده برای پایان تحصیل اوست.
تذکر: درخصوص دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، 2 سال به این مدت اضافه خواهد شد.
9. دانشجویان می بایست حداکثر تا پایان آخرین نیمسال مجاز تحصیلی از نظر صندوق رفاه دانشجویان (کارشناسی و دکتری تخصصی ناپیوسته 10 نیمسال، و کارشناسی ارشد 6 نیمسال) و قبل از پایان دوره تنفس 9 ماهه برای تعیین وضعیت بدهی به اداره رفاه دانشجویان دانشگاه مراجعه کنند که بدهی خود را یا به صورت بازپرداخت یکجای کل بدهی و یا اخذ دفترچه اقساط تعیین تکلیف نمایند.
تذکر بسیار مهم: اگر دانشجویی فارغ التحصیل شود و مدت تنفس 9 ماهه برای شروع بازپرداخت اقساط او هم گذشته باشد و هنوز برای تعیین تکلیف بدهی به اداره رفاه دانشگاه مراجعه نکرده باشد، بدهی او ضمن جریمه 12 درصدی به دین حال تبدیل خواهد شد و صدور دفترچه اقساط ممکن نیست.
10. سپردن سند تعهدنامه محضری با ضامن معتبر برای بهره مندی از وام الزامی است.
فرم سند تعهد محضری را می توانید از سایت دانشگاه، لینک معاونت ها، معاونت دانشجویی، لینک اداره رفاه، دانلود کنید.
تذکر: دقت داشته باشید که حتماً فرم جدید سند تعهد محضری را تکمیل کنید زیرا فرم قبلی از ابتدای سال تحصیلی 99 فاقد اعتبار است. و درصورتی که سهواً مرتکب خطا شده و فرم قبلی را در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم نمایید، مسوولیت آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود و می بایست ضمن مراجعه مجدد به دفترخانه، سند جدیدی بر اساس فرم جدید تنظیم نماید.
11. در صورتی که دانشجویی در یک یا چند نیمسال از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات استفاده نماید، مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات مجاز دانشجو حداکثر تادو نیمسال تحصیلی جزء سقف مدت استفاده از وام وی محاسبه نمی شود و این مساعدت شامل دانشجویان دارای شرایط خاص از قبیل: مبتلایان به بیماری های صعب العلاج، تصادف، زایمان، حوادث ،بلایای طبیعی و ... به تشخیص و تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.
12. دریافت وام برای دانشجویان مهمان صرفاً از دانشگاه مبداء امکان پذیر است.
13. در خصوص دانشجویان انتقالی و همچنین در صورت تغییر دوره تحصیلی دانشجو از روزانه به نوبت دوم، طبق ضوابط آموزشی دانشگاه، کل بدهی دانشجو به بعد از پایان تحصیل وی در همان مقطع منتقل خواهد شد؛ لذا امکان بهره مندی از خدمات رفاهی صندوق با شرایط جدید دانشجو فراهم خواهد بود.
اطلاع از اطلاعیه ها و اخبار مهم اداره رفاه دانشجویان: t.me/refahdaneshjouei
شرایط عمومی بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان
1. پایان دوره دریافت وام دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 نیمسال تحصیلی، و در مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته 8 نیمسال تحصیلی است.
2. بهره مندان از وام صندوق جهت دریافت دفترچه اقساط ملزم هستند حداکثر تا 9 ماه پس از پایان دوره دریافت وام در هر مقطع تحصیلی، نسبت به باز پرداخت 10% از کل مانده بدهی خود اقدام نمایند.
3. بهره مندان از وام مسکن صندوق ملزم هستند وام مذکور را حداکثر تا 9 ماه پس از پایان دوره دریافت وام و قبل از صدور دفترچه اقساط به صندوق رفاه بازپرداخت نمایند.
4. شروع دوره بازپرداخت وام دانشجویانی که طبق مقررات دانشگاه از مجوز سنوات آموزشی مازاد استفاده می نمایند در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته به مدت 6 نیمسال تحصیلی، و در مقاطع کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته به مدت 10 نیمسال تحصیلی، خواهد بود. بدیهی است، زمان بازپرداخت وام این دسته از دانش آموختگان حداکثر تا 9 ماه پس از پایان دوره ی دریافت وام است.
تذکر: درخصوص فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی 2 سال به این مدت اضافه می شود و مسلماً با توجه به طولانی تر شدن زمان بازپرداخت، مبلغ کارمزد وام آنان نیز بیشتر خواهد شد.
تذکر بسیار مهم: آن دسته از دانشجویان و دانش آموختگانی که در زمان مقرر نسبت به تعیین وضعیت بدهی خود و دریافت دفترچه اقساط اقدام ننمایند، مجموع بدهی آنان به دین حال تبدیل شده و صندوق راساً دفترچه تک قسط کل بدهی ایشان را صادر می نماید و دانشجو ملزم به بازپرداخت یکجای کل بدهی خود است.
5. پس از پرداخت وجوه نقدی، مبلغ اقساط و مدت بازپرداخت متناسب با میزان باقی مانده بدهی حداکثر تا پنج سال و با اقساط حداقل 200 هزار تومان تعیین می شود.
تبصره1: حداقل مبلغ قسط 2 میلیون ریال تعیین می گردد که این مبلغ به صورت سالیانه به تشخیص رئیس صندوق قابل افزایش است.
تبصره2: برای دانشجویان دارای شرایط خاص ( از کارافتادگان و مبتلایان به بیماری های صعب العلاج و تحت پوشش نهادهای حمایتی خاص ) مدت بازپرداخت با حداقل مبلغ 1 میلیون ریال قسط، تا هفت سال تعیین می گردد که این مبلغ به صورت سالیانه به تشخیص رئیس صندوق قابل افزایش است.
6. بهره مندان از وام های دانشجویی صندوق در صورتی که یک یا بیش از یک قسط معوق داشته باشند و یا در زمان تعیین شده نسبت به تعیین وضعیت بدهی و اخذ دفترچه اقساط اقدام ننمایند، در فهرست بدهکاران بانک مرکزی قرار خواهند گرفت.
7. بهره مندان از وام های دانشجویی صندوق که دفترچه بازپرداخت اقساط دارند، در صورتی که بیش از 10 قسط متوالی در پرداخت اقساط خود تأخیر نمایند، کل بدهی آنان ( اعم از اصل، کارمزد و خسارات متعلقه ) به دین حال تبدیل شده و باید به صورت یکجا و در یک مرحله کل بدهی ها را واریز نمایند.
8. صدور تسویه حساب برای هر مقطع تحصیلی، منوط به پرداخت کل بدهی در آن مقطع تحصیلی و مقاطع تحصیلی قبلی است.
9. تسلیم اصل مدرک تحصیلی و ریزنمرات استفاده کنندگان از وام صندوق رفاه، بعد از پرداخت کل بدهی و انجام تعهدات قانونی دیگر امکان پذیر است.
10. دانشجویان بهره مند از وام های دانشجویی صندوق که بر اساس قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه، امکان ادامه تحصیل و فراغت ( در مقطع تحصیلی پذیرش شده ) را نداشته ولی واجد شرایط اخذ مدرک در دوره معادل و یا پائین تر از مقطع تحصیلی قبولی قبلی باشند همانند دانشجوی انصرافی تلقی شده و ملزم به تسویه کل بدهی به صورت یکجا به صندوق رفاه هستند.
11. صندوق مجاز است نسبت به وصول مطالبات دولت و هزینه های متعلقه در مورد دانشجویان و یا دانش آموختگانی که از ادای دین خود خودداری نموده اند، در مراجع ذی صلاح قانونی از اولین تا آخرین مرحله اقامه دعوی نماید.
12. دانش آموختگان فاقد بضاعت مالی که بدهی آنان به دین حال تبدیل شده است در صورت ارائه دلایل، مدارک و مستندات کافی مبنی بر عدم بضاعت مالی، به تشخیص رئیس صندوق مجموع بدهی آنان اعم از اصل، کارمزد و خسارات متعلقه حداکثر تا 36 قسط متناسب با میزان بدهی قابل تقسیط مجدد است.
تذکر: برای اطلاع از شرایط بازپرداخت برای گروه های خاص از جمله مشمولین خدمت نظام وظیفه عمومی، بدهکاران پذیرفته شده در مقطع بالاتر، بدهکاران متوفی، شاهد، ایثارگر و جانباز، شاغلین بدهکار، دانش آموختگان معاف از هزینه های تحصیلی، بدهکاران از کار افتاده و مبتلایان به بیماری های صعب العلاج، بدهکاران زیان دیده از حوادث و بلایای طبیعی، بهره مندان از وام مسکن صندوق، تارکین تحصیل، بدهکاران بورسیه و استفاده کنندگان از فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت، رویداد مهاجرت و ترک تابعیت، و بدهکاران غیرایرانی به قسمت آیین نامه ها، آیین نامه شرایط بازپرداخت برای گروه های خاص موجود در صفحه اداره رفاه از بخش معاونت دانشجویی سایت دانشگاه مراجعه کنید.
خدماتی که توسط اداره رفاه دانشجویان به دانشجویان ارائه می شود، شامل:
الف. پرداخت تسهیلات
ب. بازپرداخت تسهیلات
ج. بیمه حوادث دانشجویی
د. بیمه درمانی دانشجویان بورسیه غیرایرانی
ه. شارژ کارت انتشارات
و. حق الزحمه کار دانشجویی
در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، لازم است حداکثر ظرف دو تا سه روز بعد، حادثه را به اداره رفاه دانشجویان اطلاع دهید تا پیگیری دریافت خسارت از شرکت بیمه ممکن باشد. پس از انجام مراحل درمان، مدارک زیر را برای روند دریافت خسارت به اداره رفاه دانشجویان تحویل دهید.
1. اصل هزینه های پزشکی(که مهر شده باشد) به انضمام دستور پزشک معالج
2. گرافی از عضو آسیب دیده
3. کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی کارت دانشجویی
4. درصورت ارجاع به بیمارستان، پرونده بستری (تایید شده باشد)
تذکر: مسمومیت، معده درد، درد و حمله قلبی، حمله عصبی و صرع، و سرماخوردگی مشمول بیمه حوادث نمی شوند.
هنگام مراجعه به اداره رفاه دانشجویان دانشگاه برای اعلام حادثه، همراه با مدارک لازم، شماره شبای حساب بانکی خود را نیز همراه داشته باشید.
د - بیمه تکمیلی درمان: (فقط درصورت به حد نصاب رسیدن تعداد متقاضیان)
دانشجویانی که از بیمه درمانی پایه بهره مند می باشند، درصورت تمایل به استفاده از بیمه تکمیلی می بایست مدارک زیر را به اداره رفاه دانشجویان تحویل دهند. در صورت رسیدن به حد نصاب، می توان با یک شرکت بیمه برای بیمه تکمیلی قرارداد امضا کرد.
- تصویر کارت دانشجویی
- تصویر کارت ملی
- تصویر صفحه اول دفترچه بیمه درمانی
 
تاریخ به روز رسانی:
1402/03/09
تعداد بازدید:
23501
معاونت فرهنگی اجتماعی ودانشجویی  دانشگاه هنر اصفهان
خیابان حکیم نظامی ، نبش خیابان جلفا ، دانشگاه هنر اصفهان، معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی 031-36251167
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal