۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
معاونت فرهنگی و اجتماعی؛
یک خاطره از انقلاب و گرامیداشت شهیدان میثمی
یک خاطره از انقلاب و گرامیداشت شهیدان میثمی
به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، سه شنبه 17بهمن ماه 1402 همزمان با شهادت امام موسی کاظم علیه السلام نشستی در دانشکده صنایع دستی (خانه تاریخی شهیدان میثمی) با حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه هنر اصفهان و خانواده شهیدان عبدالله و رحمت الله میثمی تشکیل شد.
ابتدا معاونت محترم فرهنگی، دانشجویی آقای دکتر رجایی ضمن عرض خیرمقدم به همه حضار و بخصوص مهمانان ویژه برنامه یعنی خانواده شهیدان میثمی با قرائت شعری از مرحوم قیصر امین پور ؛ یاد همه شهدا را گرامی داشتند و به فداکاری، جانبازی و رشادت های بسیاری از جوانان این سرزمین اشاره نمودند.
سپس آقای دکتر رفیعی استاد دانشگاه با بیان خاطراتی از ماههای قبل و بعد از پیروزی انقلاب، به وظیفه همه ما در زمان حال اشاره کردند و اینکه در عرصه بودن و متعهد بودن به پاسداری از این نهال ارزشمند باید دغدغه همه ما ایرانیان باشد.
پس از آن دکتر مزکّی از اساتید گروه معارف به وجود و ارتباط ایدئولوژی، فرهنگ و تمدن پرداختند و با مروری بر اتفاقات قبل و بعد از انقلاب وعملکرد دولت های مختلف در این سالها ؛ شناخت راه میثمی ها را اصل و ضرورت دانستند و مهم تر از آن، به ایستادگی در برابر راههای مقابل راه شهیدان، به ویژه توسط نسل جوان و دانشجو اشاره کردند.
پس از آن خواهر شهیدان عبدالله و رحمت اله میثمی به معرفی برادران شهید خود پرداخته و با قرائت فرازهایی از وصیت نامه ایشان که با اشک و بغض همراه بود، حاضران را منقلب نمودند آنچنان که برای دقایقی همه حضار خود را خانواده این عزیزان شهید دانستند.
در پایان همه اعضای خانواده یعنی خواهران، فرزندان و همسر شهید با دیدن قسمت های مختلف خانه به خاطره گویی پرداختند.
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
قال إنی عبدالله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا
قرآن کریم/سوره مریم/ آیه 30
شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی متولد 10خرداد1334 برابر با بیست و یکم ماه مبارک رمضان در اصفهان محله مسجدحکیم(برای نامگذاری، قرآن باز شد و آیه فوق آمد)
از روحانیان مبارز و انقلابی معاصر ؛ تحصیلات دبستان و دبیرستان در اصفهان و برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم و مدسه حقانی شدند.
مبارزات سیاسی قبل از انقلاب:
در پی مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی در سال 54 دستگیر و زندانی و پس از یک سال و نیم به اصفهان منتقل و به قم بازگشتند.
مبارزه با گروههای مسلح:
پس از پیروزی انقلاب به سپاه پیوستند و برای مبارزه با گروههای مسلح ضدانقلاب راهی کردستان شدند و بعد مدتی یاسوج و خدمت به مردم محروم کهگلویه و بویر احمد . . .
و سپس به مسئولیت نمایندگی امام ره در قرارگاه خاتم الانبیاء که قرارگاه مرکزی و هدایت کننده تمامی نیروهای سپاه و بسیج و سایر نیروهای مردمی بود، برگزیده شدند.
شهادت 12 بهمن 1365 همزمان با شهادت خانم حضرت زهرا سلام الله علیها
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله أموات بل أحیاء ولکن لا تشعرون
قرآن کریم/ سوره بقره/آیه 154

شهید رحمت اله میثمی متولد36 در محله مسجدحکیم اصفهان
پس از سپری شدن دوران کودکی و ایام دبستان و دبیرستان با یار دیرینه و دوست عزیزشان شهید حجت الاسلام ردانی پور هر دو عازم قم و مشغول به تحصیل در مدرسه حقانی شدند.
سال 53 فعالیت های مبارزاتی برعلیه ظلم شاهنشاهی و سال 61 حرکت به سمت جبهه ها برای تبلیغ
شهادت سال 62
فرازهایی از وصیت نامه شهید حجت الاسلام رحمت اله میثمی:
بدانید پیروزی و موفقیت شما در این دنیا بسته به عشق و دوستی شما نسبت به امام زمانتان می باشد. آنها که عاشق مهدی عج هستند، دیگر به هیچ چیز عشق نمی ورزند،تنها غم و ناراحتی آنها دوری از معشوق و اینکه چرا بیشتر آقا را دوست نمی دارند، می باشد.
دلی که عشق مهدی عج در آن باشد هیچوقت پیر نمی شود. فرج امام زمان عج فرجی است که موجبات شادمانی حضرا زهرا سلام الله را فراهم می کند و این دل داغدیده بهترین زنهای عالم را بعد از سالهای مدیدی شادمان می کند.
ای خدا یاری کن در عشق او بسوزیم و بگرییم و ای خدا کوتاهیهای ما را نسبت به او ببخش و ما را یاری کن تا وظایفی را که در قبال او داریم به بهترین وجه انجام دهیم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1402/11/18
تعداد بازدید:
1101
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal